اتاق آبی

اتاق آبی

...آسمان تمام شد؛ اینجا، زمین آغاز می شود
اتاق آبی

اتاق آبی

...آسمان تمام شد؛ اینجا، زمین آغاز می شود

حکم لازم!



روزگار؛

روزگارِ خالی بودن جای شاملوست...



یک نفر باشد که به آدم ها بفهماند

کسی قرار نیست از جای عجیب و غریبی سر برآورده ، ناجی شود!


لازم است 


یک نفر باشد 

که پاهایش -هر دوتا- محکم روی زمین باشد


و به قدرت بازوانِ   خودش

و توان فم و درک   خودش

و عشق و شاعرانگیِ پرورده ی دستِ     خودش


بنازد 


و آبادی بیآغازد...



یادِ ایرانیان بیاندازد که 

"بزرگ"   

یعنی "انسان" !  -خودِ انسان-!


که پدر من 

عزیز من 

این همه حقارت آخر...  


آخر...


این چیست آخر که به میراث هم قرار است بماند برای این سرزمین...



من 


دلم 


می سوزد!



لازم است


یک نفر...



یک نفر باشد که هیچ وقت حتی لبخند هم نزند؛ 

  اما  

   شادی   را فهمیده باشد!


"زمین"  را بلد باشد!




لازم است



همیشه 




در هردوره زمین شناسی






یک شاملو 


روی زمین


 لازم است!





نظرات 3 + ارسال نظر
شادی یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:47 ق.ظ

هیچ گاه روزگار از شاملو خالی نخواهد شد. شاملو تکثیر شده است. به تعداد زیاد. یکی اش تو.

ای کاش چنین باشد.

ممنونم شادی :)

ناهید یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:46 ب.ظ http://avaze-betyar.blogfa.com

من به پیامبران شاعر ایمان دارم و به تو با این افکار زیبایت سپیده جان :-*

تو خوبی آخر ناهید :)

faeze جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام سپید عزیز... برای عشق زیباتون آرزوی ماندگاری دارم. شاید درست نباشه ولی اگه من یه یه درخواست ازتون داشته باشم نمیدونم چی جوابمو میدی. اگه موافقت نکنید اشکال نداره چون حق باشماست حتما. من دانشجوی سال آخر معماری هستم و دارم رو پایان نامه ام کار میکنم که موضوعش گویا مورد پسند شما هم هست... یادمان یا بنیاد احمد شاملو با عنوان: خانه بامداد. استادمون گفته باید شاملو رو بشناسم و یه تعریفی از شاملو داشته باشم قبل از هرکاری... با خوندن اکثر نوشته هاتون توی چند روز فهمیدم شما خیلی به شاملو علاقه دارید و این علاقه قطعا از شناخت برمیاد... میشه کمکم کنید؟ خیلی مزاحمتون نمیخوام بشم که دم و دقیقه ازتون سوال کنم! به جز اشعار شاملو چی بخونم که تو روند طراحیم برای یه بنای یادبود کمکم کنه؟ منبعی سراغ دارید؟حرفی کلامی که راهنماییم کنه. زیاد حرف زدم.ممنونم حتا اگه جواب ندید چون فرصت درخواست داشتم بدون اجازه و وقت قبلی!

سلام فائزه جان.
چشم
در اولین فرصت پاسختان را خواهم داد.

موفق باشی دوست معمار من.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد