اتاق آبی

اتاق آبی

...آسمان تمام شد؛ اینجا، زمین آغاز می شود
اتاق آبی

اتاق آبی

...آسمان تمام شد؛ اینجا، زمین آغاز می شود

این چشم ها از من دلیل تازه مى خواهند



خب. 

خیلى گذشته از آخرین بارى که این جا نوشتم.

خبر؛

کار پیدا کردم. از مک دونالد خلاص شدم. توى یه شرکتى طراح صنعتى شدم. خیلى خوب شد. 

یک ماه اول فقط به ذوق زدگى گذشت.

یک ماه دوم عجیب بود. تضاد زیاد فضاى شغل قبلى با این جدید. تضاد سطح اجتماعى آدم ها. همکار شدن با همکارهاى تحصیل کرده و خوش فکر و جذاب. تازه شدم شبیه یکى از آدم هاى نرمال این جامعه و این همراه با خوشحالى، نوعى حسرت هم با خودش داره. 

یک جور افسردگى ناشى از هدر رفتن جوانى. یک جورى که حیف ده سال پیش کاش این جا بودم.

بله که آدم باید چشمش را باز کند و راهى که آمده را ببیند؛ اما یاد گرفته ام که جلوى حس ها را نباید سد کرد.

از زمانى که این جا یک آدم نرمال در جامعه شدم، آزادى بى مرز اجتماعى جوان ها به شدت متاثرم مى کند. استقلال مالى و اجتماعیشان از بیست سالگى. فرصت هایشان براى تجربه کردن هر نوع زندگى که حتى کمى کنجکاوشان مى کند.

این ساده به نظر مى رسد از دور، ولى داخلش که باشى تنش بزرگیست.

به نظرم یکى از علت هاى طلاق بعضى زوج ها بعد از مهاجرت همین است.

فرصت زندگى نکرده. 

فرصت از نو ساختن.

آدمیزاد بسیار عجیب است.

کار تازه را دوست دارم.

دلم مى خواهد پیشرفت کنم.

وقتى وارد شرکت شدم یک خانم باردارى بود که داشت کم کم مى رفت براى مرخصى زایمان.


آخرین نفرى که دلم مى خواست جایش باشم او بود.



نظرات 6 + ارسال نظر
مینو چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 07:58 ب.ظ http://www.ghozar.blog.ir

تبریک فراوان همیشه موفق باشی

همیشه نمى شه. گاهى به گاهى. قانونش اینه.

سرن شنبه 11 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 01:35 ق.ظ

خوشحالم برات
خیلی زیاد

ممنونم

آرش پیمان باستانی چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 10:55 ب.ظ http://www.barastane.blogfa.com

سلام سپیده گرامی تبریک بخاطر شغل دلخواهت همواره سپید بمانی همانطور که دلت می خواهد هر چند نام وبلاگت اتاق آبی باشد!

سلام. خیلى ممنونم آقاى آرش پیمان. هر چند "همواره" با هیچ نظمى در طبیعت سازگار نیست، اما چشم؛؟تلاش مى کنم.

نیلوفر یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 01:48 ب.ظ

سلام، من خیلی اتفاقی چند روزی هست که با نوشته هات آشنا شدم و حس خوبی از خوندنشون می گیرم. کاش اگر پیجی تو توییتر یا اینستا یا هرجا داری که بیشتر توش مینویسی بزاری آدرسشو:)))

سلام. خوشحاام که حس خوب می‌گیری. دارم دست از نوشتن برمی‌دارم. نه که برداذم، کم می‌کنم. بیشتر باید تماشا کنم. ... و مشاهدات رو بنویسم.

ناهید یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 07:23 ب.ظ

چقدر خوشحالم شدم به جایگاهی که می‌خواستی انقدر نزدیک شدی.
عاشق دریافت‌های تازه‌ات و مقایسه‌ات با تجربه‌هایی که در ایران دیدی شدم. کاش در هر فرصتی بیای و با یک چایی قند پهلو پا روی پا بذاری و سر صبر بگی چی می‌بینی.. چی‌می‌شنوی..

باید بکنم این‌کار رو. این‌جا رو راست‌ترم. باید با روی روراستم بیشتر بودن کنم.

شنگول خان سه‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1399 ساعت 08:06 ب.ظ http://olala.blogfa.com/

تبریک واسه شغل جدید، حسابی توش پیشرفت کنی و حال ِدلت خوب باشه :))

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد